Fontos, hogy négy ugyanolyan abroncsot szereltessünk fel az autó kerekeire. Amennyiben túl nagy az eltérés az első és hátsó tengelyek gumijai között, előfordulhat az, hogy nem azonos időben reagálnak, ez pedig nehézségekhez vezethet a jármű kormányozhatóságát illetően, így balesetveszélyes.
Ha akár csak egy abroncs is bármilyen okból kifolyólag cserére szorul, fontos ügyelnünk arra, hogy az előírások szerint azonos tengelyen lévő kerekek minden szempontból azonosak legyenek. Szintén lényeges még, hogy az abroncsok minden tengelyen azonos szerkezetűek maradjanak.
Gyakran felmerülő kérdés, hogy mire jelenthetnek jó alternatívát a négyévszakos abroncsok?
Bár alapvető cél a négyévszakos szettekkel, hogy ötvözni próbálják a téli és nyári abroncsok előnyeit, fontos kihangsúlyoznunk, hogy szélsőségesebb időjárási viszonyok, mint például erős havazás esetén mindössze kompromisszumos megoldást jelentenek. Mivel a futófelület kialakítása eltérő a télre tervezett abroncsokétól, tapadási képességük a télies útviszonyok között korlátozottabb lehet.
Habár már léteznek a négyévszakos szettekből is olyanok, amelyek jobban alkalmazkodnak akár a havas utak elvárásaihoz is, összességében mégsem egyenértékűek a téli gumikkal. Ha a nyári abroncsokkal hasonlítjuk össze a négyévszakost, az mondható el, hogy mintázatuk és kialakításuk miatt nagyobb a velük járó menetzaj, viszont kevésbé érzékenyek az időjárási körülményekre.
Főként olyan autósoknak ajánljuk, akik többnyire keveset használják a járművet, így például akár extrémebb időjárási körülmények között nem okoz problémát egy-egy út elhalasztása.